torsdag, januari 04, 2007

Passa påslakanen!

Passa er för misstänkt billiga påslakan! De kan vara billiga för att någon rationaliserat bort hålen längst upp på sidorna, som man sticker i händerna i när man trär påslakanet över täcket. Någon tog ordet pås-lakan väldigt bokstavligt, helt enkelt. Det bästa sättet att klara dessa påslakan utan att behöva klippa hål i dem (eller bli vansinnig på kuppen) är att ha påslakanet vrängt med avigsidan utåt och liksom kränga över det så det blir rätt, medan man nyper tag i hörnen på täcket genom hörnen i påslakanet. Tro mig - jag har provat, men det är en prövning när man bara har 2 armar!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi råkade ut för exakt samma sak igårkväll, när vi bäddade rent.

Hålen i påslakanen var helt enkelt för små. Mycket märkligt...

Baba sa...

Jag hade inga alls, men för små är lika illa :)

Anonym sa...

Låter helt galet! Du måste nästan sprätta...

Anonym sa...

Jag vill ha hål i påslakanet! Annars blir det för svårt.

Baba sa...

Tina: sprätta går ju inte=fult.

Pallas: Det ÄR svårt. Nästa gång det händer ska jag lämna tillbaka dem, fast det är ett av världens i-landsproblem!

Anonym sa...

I mina påslakan från La redoute är det heller inga hål. Däremot är det som en extra "polokrage" längst ner att bädda under bäddmadrassen.

Är detta ett franskt fenomen månne?!

Baba sa...

Evaj: Då kan man inte sparka ut fötterna om man behöver avkylning, alltså? Påminner om när jag var liten och sov hos farmor, som bäddade med lakan nedvikt över kanten på ett täcke med lila rosor på :)

Anonym sa...

På våra favoritlakan har dom missat att göra hål... Såå irriterande, men man lär sig leva med det! Dessutom envisas jag med att "det är dom finaste lakanen vi har", vilket innebär att jag alltid bäddar rent med dom, trots att det ligger 15 till i garderoben (MED HÅL...)

Baba sa...

Hej prinsessmoster! Den allra finast kombinationen måste det vara. Prinsessors moster.

Jag tror att det är avsiktligt de skippar hålen, antingen av effektivitet eller av någon sorts estetisk anledning som att det skulle se roligare ut när täcket väl är på plats. Själv tycker jag att det estetiska gärna får stå tillbaka för det praktiska i just påslakanfrågan :)